kwiecień 2024
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

„Rekolekcje w drodze 2019” to pielgrzymka na Białoruś i Litwę w dn 12 -17 czerwca

Ojciec Tadeusz Gajda nasz duchowy przewodnik doskonale przygotował rekolekcyjne nauki. Z uwagą i wzruszeniem słuchaliśmy głębokich treści o Bożym Miłosierdziu, modliliśmy się wspólnie odmawiając Różaniec i Koronkę do Bożego Miłosierdzia, uczestniczyliśmy też w Mszach św sprawowanych przez Ojca Moderatora. Wszystkie dni naszej wędrówki wypełnione były zwiedzaniem i poznawaniem historycznych i pięknych krajobrazowo miejsc. W Grodnie podziwialiśmy widoki na Niemen, stary i nowy Zamek. Odwiedziliśmy też autorkę powieści „Nad Niemnem” Elizę Orzeszkową – na cmentarzu i w muzeum Jej poświęconym. W Starych Wasiliszkach spotkaliśmy pasjonata muzycznej twórczości Czesława Niemena. W rodzinnym domu muzyka pokazywał on zgromadzone pamiątki, opowiadał wiele anegdot o słynnym na całą Europę wokaliście. W Nowogródku szliśmy śladem pamiątek po naszym Wieszczu – Adamie Mickiewiczu – byliśmy w Farze, gdzie został ochrzczony, w muzeum oraz na Kopcu. Nad Jeziorem Świteź zaskoczeni byliśmy tłumami wczasowiczów. W niczym nie przypominało ono mrocznej mickiewiczowskiej ballady pt „Świteź”. Lida przywitała nas ogromnym zamkiem, pięknymi kwietnikami i komfortowym hotelem, ale największym zaskoczeniem był monumentalny zamek w Mirze - będący kiedyś własnością rodu Radziwiłłów. Ostatni dzień naszej peregrynacji to Wilno. Szliśmy utartymi, stałymi trasami turystycznymi. Najważniejsze, że mogliśmy pomodlić i pokłonić się Tej co w Ostrej świeci Bramie i uczestniczyć w mszy św sprawowanej przez Ojca Tadeusza w Kościele Miłosierdzia. Cały czas i na Białorusi i w Wilnie podziwialiśmy erudycję i emocjonalne zaangażowanie miejscowych przewodników. Ojcze Tadeuszu – wielkie „Bóg zapłać” za wspólne modlitwy i wędrowanie. Prosimy o „Rekolekcje w drodze” w przyszłym roku – wzmacniają one nas duchowo i wzbogacają naszą wiedzę.

przyzeczenia 02.07.2016

Dnia 2.lipca o godzinie 18 rozpoczęła się uroczysta Eucharystia podczas której   5 naszych nowych braci złożyło swoje przyrzeczenia. Były to VII przyrzeczenia w naszej krokowskiej wspólnocie.

Nasi nowi bracia pochodzą ( od lewej ) Marcin z Goszczyna, Sławek ze Świecina, Piotr ze Świecina, Adam również ze Świecina i Kazik ze Sławoszyna.

Po uroczystości w kościele towarzystwo przeniosło się niestety na salki ponieważ deszcz dawał znać o sobie. Obie salki były wypełnione. Atmosfera bardzo dobra. W uroczystości brały udział rodziny nowo składających przyrzeczenia, Bracia Zewnętrzni oraz Siostry Zewnętrzne.

Pozostali uczestnicy naszej uroczystości pozostali na zewnątrz, pod wiatą gdzie Janusz pełnił swoją służbę jako kucharz.

Pod koniec naszej uroczystości pogoda się wyklarowała i mogliśmy spokojnie przebywać na dworze ciesząc się swoją obecnością. W uroczystości wzięło udział 27 Braci Zewnętrznych i 7 Sióstr Zewnętrznych.

VI przyrzeczenia w Krokowej

CHRYSTUS ZMARTWYCHWSTAŁ, ALLELUJA !

PRAWDZIWIE ZMARTWYCHWSTAŁ, ALLELUJA !

Poniedziałek Wielkanocny w całym Kościele jest dniem dziękczynienia za chrzest. W tradycji naszego Zgromadzenia ZMARTWYCHWSTAŃCÓW jest DNIEM DZIĘKCZYNIENIA ZA ZGROMADZENIE. Za powołanie przez Boga w Kościele tej Wspólnoty; za każdego Zmartwychwstańca – duchownego i świeckiego.