maj 2024
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Relacja z III Rekolekcji w drodze...

III REKOLEKCJE W DRODZE z BOGDANEM JAŃSKIM
( Pielgrzymka – Bieszczady )

W dniach od 18 – 21. czerwca 2015 roku przeżywaliśmy kolejne III rekolekcje w drodze. Tym razem szlak pielgrzymkowy prowadził nas przez Bieszczady.

Ruszamy w trasę

18.VI – godzina 5:45 rano przed kościołem w Krokowej już gwarno, zbierają się pielgrzymi z Poznania Wildy i Krokowej. O godz. 6:00 ruszamy w kierunku Gdańska, zabieramy w Gdańsku pielgrzymów z Kościerzyny i Gdańska Wrzeszcza. W pierwszym dniu celem naszego pielgrzymowania jest dotarcie do Skarżyska Kamiennej.
Jesteśmy na miejscu we wczesnych godzinach popołudniowych. Po zakwaterowaniu udajemy się na godz. 15:00 do kaplicy Ostrobramskiej na Koronkę do Bożego Miłosierdzia. Po Koronce zaznajamiamy się z tym szczególnym miejscem przy pomocy przewodnika i miejscowego ks. Kustosza. Następnie udajemy się na posiłek i odpoczynek, aby o godz. 18:00 uczestniczyć we mszy św. w sanktuarium.
Pierwszy dzień kończymy apelem maryjnym o godz. 21:00 i udajemy się na spoczynek.
Podczas drogi wysłuchaliśmy katechezy wprowadzającej w życie i działalność Sługi Bożego Bogdana Jańskiego, którego 175 rocznica śmierci przypada 2.lipca br.

Tradycyjnie, jak zawsze podczas rekolekcji dzień rozpoczynaliśmy Godzinkami; nie zabrakło modlitwy i śpiewu. Nie zabrakło też czasu na budowanie wspolnóty.

Msza św. w Bazylice Mniejszej – Skarżysko-Kamienna

19.VI – o godz. 5:50 byliśmy z bagażami przy autokarze. Po zapakowaniu wszystkiego udaliśmy się na śniadanie i w drogę. Drugiego dnia nawiedziliśmy Leżajsk z przepiękną barokową świątynią i cudownymi organami, Przemyśl – miasto zbudowane na siedmiu wzgórzach z dwoma kxatedrami – ewenement na skalę całego kraju i wyjątkowym dworcem kolejowym, oraz Kalwarię Pacławską z sanktuarium Matki Bożej Słuchającej. To już początek Bieszczad. Tutaj uczestniczyliśmy w mszy św., wysłuchaliśmy historii tego miejsca i zakończyliśmy modlitwą apelu maryjnego. Nocowaliśmy w domu pielgrzyma przy sanktuarium.

Ponieważ był to piątek tradycyjnie przeżywaliśmy też w autokarze rozważania na drodze krzyżowej.

Podczas katechezy zastanawialiśmy się nad prawdziwością słów B. Jańskiego: „Tworzyć nowych ludzi, samemu stawszy się najpierw nowym człowiekiem” i czy to stwierdzenie sprawdziło się w jego życiu, tzn. czy Jańskiemu się udało?

Sanktuarium w Leżajsku

Panorama Przemyśla z wieży widokowej/dzwonnicy katedry rzym.-kat.

20.VI – III dzień rekolekcyjno-pielgrzymkowy rozpoczęliśmy też ok. godz. 5:00. O godz. 6:00 pojawiliśmy się w stołówce domu pielgrzyma na śniadaniu i ok. godz. 6:30 wyruszyliśmy dalej w kierunku Soliny przepiękną trasą wśród zieleni. Po drodze zabraliśmy panią przewodnik, która w interesujący sposób przybliżyła nam historię Bieszczadów i tym sposobem dotarliśmy na miejsce. Po opuszczeniu autokaru udaliśmy się na 82 metrową ( wysokość ) tamę podziwiając otaczające nas piękno przyrody i polską myśl techniczną zawarta w niezwykłej budowli z lat 70-tych. Po przejściu na drugą stronę tamy udaliśmy się dalej przez Myczkowce … do Komańczy, gdzie przez jeden rok w klasztorze sióstr Nazaretanek był internowany Prymas Polski Stefan Kardynał Wyszyński. To tutaj powstały Jasnogórskie Śluby Narodu. To tutaj powstał program Wielkiej Nowenny przed 1000- leciem Chrztu Polski. Po mszy św. w klasztorze sióstr zaznajomiliśmy się z tym miejscem i historią pobytu tutaj ks. Prymasa.

Kolejnym punktem w tym dniu było dotarcie do Dukli; do sanktuarium św. Jana. Tak też się stało.

Apel Maryjny w sanktuarium pasyjno-maryjnym w Kalwarii Pacławskiej

W trzecim dniu nasz nocleg był w Kałkowie. W drodze do tego miejsca oglądnęliśmy film: „Niebo istnieje naprawdę” i wysłuchaliśmy katechezy: Jański i Eucharystia. Dotarliśmy do Kałkowa-Godowa  ok. godz. 16:00. Zjedliśmy obiadokolację i po zakwaterowaniu i odpoczynku udaliśmy się na plac przy sanktuarium, aby zapoznać się z pamiątkami będącymi na tym terenie. Zabrało nam to 1,5 godz. O godz. 21:00 zakończyliśmy dzień apelem maryjnym. Niektórzy jeszcze zgromadzili się przy grillu.

Bieszczady - tama na Solinie

Komańcza: pielgrzymi na tle klasztoru Sióstr Nazaretanek i pomnika ks. Prymasa S. Wyszyńskiego

Dukla – miejsce upamiętniające pomordowanych podczas I i II wojny światowej mieszkańców tych okolic

Kałków-Godów: w oczekiwaniu na przewodnika

21.VI – Niedziela i ostatni dzień naszego pielgrzymowania. O godz. 6:30 zebraliśmy się w sanktuarium, aby przeżyć liturgię mszy św. O godz. 7:45 zaproszono nas na śniadanie. Był czas, aby wypić kawę, spokojnie porozmawiać, spakować się i ok. godz. 9:30 ruszyliśmy w drogę do … Niepokalanowa. W drodze słuchaliśmy katechezy O. Józefa Augustyna: Adoracja Najświętszego Sakramentu modlitwą dla wszystkich.

Niepokalanów – bazylika OO. Franciszkanów

Po dotarciu na miejsce najpierw oglądnęliśmy Panoramę Tysiąclecia, następnie zjedliśmy obiad. Po obiedzie zwiedziliśmy muzeum św. Maksymiliana Kolbe. Po zwiedzaniu był czas na indywidualne nawiedzanie różnych miejsc: bazyliki, kaplicy i pierwszego klasztoru z czasów O. Maksymiliana oraz czas na zakup pamiątek. Ok. godz. 15:00 wyruszyliśmy w kierunku Gdańska. Podczas drogi był czas na modlitwę, słuchanie jeszcze O. Augustyna i oglądanie filmu: Ziemia Maryi. W Gdańsku zostawiliśmy naszych pielgrzymów z Kościerzyny i Gdańska i gdzieś ok. godz. 21:30 dotarliśmy cało, bezpiecznie i szczęśliwie do Krokowej.

W pielgrzymce wzięło udział 51 osób ( w tym o. moderator i 2 kierowców ).

Były to III rekolekcje w drodze dla Braci Zewnętrznych i Kandydatów. Tym razem było nas 16!: 2 z Gdańska, 2 z Poznania Wildy, 4 z Kościerzyny i 8 z Krokowej

Dziękujemy Bogu za piękny czas jaki nam w tych dniach podarował.