maj 2024
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

„Rekolekcje w drodze 2019” to pielgrzymka na Białoruś i Litwę w dn 12 -17 czerwca

Ojciec Tadeusz Gajda nasz duchowy przewodnik doskonale przygotował rekolekcyjne nauki. Z uwagą i wzruszeniem słuchaliśmy głębokich treści o Bożym Miłosierdziu, modliliśmy się wspólnie odmawiając Różaniec i Koronkę do Bożego Miłosierdzia, uczestniczyliśmy też w Mszach św sprawowanych przez Ojca Moderatora. Wszystkie dni naszej wędrówki wypełnione były zwiedzaniem i poznawaniem historycznych i pięknych krajobrazowo miejsc. W Grodnie podziwialiśmy widoki na Niemen, stary i nowy Zamek. Odwiedziliśmy też autorkę powieści „Nad Niemnem” Elizę Orzeszkową – na cmentarzu i w muzeum Jej poświęconym. W Starych Wasiliszkach spotkaliśmy pasjonata muzycznej twórczości Czesława Niemena. W rodzinnym domu muzyka pokazywał on zgromadzone pamiątki, opowiadał wiele anegdot o słynnym na całą Europę wokaliście. W Nowogródku szliśmy śladem pamiątek po naszym Wieszczu – Adamie Mickiewiczu – byliśmy w Farze, gdzie został ochrzczony, w muzeum oraz na Kopcu. Nad Jeziorem Świteź zaskoczeni byliśmy tłumami wczasowiczów. W niczym nie przypominało ono mrocznej mickiewiczowskiej ballady pt „Świteź”. Lida przywitała nas ogromnym zamkiem, pięknymi kwietnikami i komfortowym hotelem, ale największym zaskoczeniem był monumentalny zamek w Mirze - będący kiedyś własnością rodu Radziwiłłów. Ostatni dzień naszej peregrynacji to Wilno. Szliśmy utartymi, stałymi trasami turystycznymi. Najważniejsze, że mogliśmy pomodlić i pokłonić się Tej co w Ostrej świeci Bramie i uczestniczyć w mszy św sprawowanej przez Ojca Tadeusza w Kościele Miłosierdzia. Cały czas i na Białorusi i w Wilnie podziwialiśmy erudycję i emocjonalne zaangażowanie miejscowych przewodników. Ojcze Tadeuszu – wielkie „Bóg zapłać” za wspólne modlitwy i wędrowanie. Prosimy o „Rekolekcje w drodze” w przyszłym roku – wzmacniają one nas duchowo i wzbogacają naszą wiedzę.